Vi söker en ombudsman

Vi söker en ombudsman för att utveckla organisationen och verksamheten tillsammans med styrelsen för Socialdemokraterna i Sundsvall. Vi söker Dig som tillsammans med oss vill utveckla Socialdemokraterna som folkrörelse med fokus på medlemsvärvning, valrörelsearbete och organisationsutveckling och som kan driva organisationsutveckling och verksamhetsutveckling framåt.

Du behöver ha lätt att samarbeta. Du har entusiasm som smittar av sig på både enskilda och organisationer. Du kommunicerar väl i både tal och skrift. Du är strukturerad och vill se resultat av ditt arbete. Du är drivande och har lätt att ta egna initiativ. I tjänsten ingår också vissa administrativa uppgifter, så som medlems- och mötesadministration.

Du delar Socialdemokraternas idéer och värderingar. B-körkort är ett krav. Du behöver minst ha gymnasieexamen. Engagemang i och erfarenhet av Socialdemokraterna, fackföreningsrörelsen och/eller andra idéburna rörelser är meriterande. Erfarenhet från kampanjarbete i andra organisationer, både genom sociala medier och traditionellt folkrörelsearbete, är meriterande.

Arbetstiden är oreglerad. En stor del av arbetet är på kvällar och helger tillsammans med våra ideellt arbetande medlemmar. Tillträde sker efter överenskommelse och tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontaktar du Anita Bdioui, ordförande för Sundsvalls Arbetarekommun på 070-647 14 15.

Skicka ansökan och CV senast den 9 maj via e-post till anita.bdioui@sundsvall.se.