Vi söker politisk sekreterare

Tycker du om att vara i händelsernas centrum? Då kan du vara den vi söker

I rollen som politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Sundsvall jobbar du nära den politiska kommunledningen och övriga politiska sekreterare för majoriteten som består av Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Centerpartiet.

Det innebär att du bistår nämndsordförande och våra övriga förtroendevalda i nämnder och styrelser med bl.a. faktainsamling, underlag till exempelvis debattartiklar, strategiska dokument och pressmeddelanden. Samarbets- och kommunikativ förmåga är därför viktiga personliga egenskaper i kombination med stresstålighet samt förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt.

Som politisk sekreterare är du en viktig del av Socialdemokraterna i Sundsvalls operativa och strategiska arbete inför kommande valrörelser. Du spelar en viktig i roll i att stärka vårt lokala kampanjarbete genom att planera och samordna utåtriktade aktiviteter och olika former av väljardialog tillsammans med vår partiorganisation.

Det dagliga arbetet innebär att kunna växla mellan långsiktighet och dagsaktuella ställningstaganden. Strategiskt tänkande där förmåga att kunna analysera och prioritera är viktiga likväl som att kunna fatta snabba beslut. En del av arbetet innebär att du själv planerar och utför det. Därför är det viktigt att du är strukturerad och självgående.

Självklart delar du de socialdemokratiska värderingarna och har god kännedom om hur en politiskt styrd verksamhet fungerar.

Tjänsten är på heltid och lön- och anställningsvillkor är fastställd av kommunfullmäktige.

Ansökan lämnas in till niklas.sawen@sundsvall.se senast den 13 december. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunstyrelsens ordförande Bodil Hansson på 070-675 66 73 eller bodil.hansson@sundsvall.se