På gång

Här kan du se sådant som är på gång för medlemmar.

Vårruset 11/6

Vi deltar som vanligt på Vårruset, både med ett springlag och vattenstation åt löparna. Vill du vara med och springa eller gå de 5 kilometerna? Anmäl dig till arianne.sundman@sundsvall.se Arbetarekommunen står för anmälningsavgiften.

Styrelseutbildning för s-föreningar 22/9 och 6/10

Vill din s-förening vässa ert styrelsearbete? På den här utbildningen får ni verktygen för att kunna genomföra ännu bättre föreningsverksamhet i framtiden. Under dagen tar vi upp mötesformer för att involvera fler, diskuterar organisationskulturer, analyserar nuläget och lägger upp gemensamma spelregler och planer för att nå dit ni vill. Utbildningen bygger på att ni jobbar som en grupp och ni kommer att ha mest nytta av utbildningen om så många som möjligt från styrelsen medverkar.

När och var?

Utbildningen hålls vid två olika tillfällen; söndagen den 22 september och söndagen den 6 oktober. Välj det datum som bäst för er styrelse. Utbildningen pågår från morgon till eftermiddag och hålls i centrala Sundsvall. Exakt plats meddelas senare.

Vill ni vara med? Anmäl er till arianne.sundman@sundsvall.se