På gång

Här kan du se sådant som är på gång för medlemmar.

Familjedag  25/8

Välkomna till familjedag i Skönsberg. Ta med hela familjen och umgås, lyssna på musik, gå tipspromenad, prova lyckan i fiskdammen och mycket mer. På plats finns flera företrädare för Socialdemokraterna, bland annat riksdagsledamot Malin Larsson, Elina Backlund Arab som är ordförande i hälso- och sjukvårdsnämnden i regionen och Jeanette Hedlung som är vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden i kommunen. Passa på att ställa din frågor eller dela med dig av dina åsikter om hur vi tillsammans kan utveckla Skönsberg och Sundsvall.

Tid: 12-15

Plats: Mellan Hellbergshov och Skönsbergs idrottshall

Alla är välkomna! Även du som inte är medlem.

Seminarium om myter och källkritik i sociala medier 4/9

Hur kan vi bli bättre på att driva politik i sociala medier? Hur kan din förening nå ut till fler och synas bättre? Rykten och myter i sociala medier – hur känner du igen dem och hur bemöter du dem på bästa sätt? Sophia Beyer Rankila gästar Njurunda s-förening som håller ett öppet möte om sociala medier och källkritik. Du får handfasta tips och vi diskuterar tillsammans hur vi kan vässa vår närvaro i sociala medier. Alla är välkomna!

Tid: 18.30

Plats: Centrumgatan 2, Folkets Hus, Kvissleby

4 x sossepolitik 10/9

Gå vår medlemsutbildning 4 x sossepolitik. Under fyra kvällar träffas vi och pratar om partiets historia, nationell politik, kommunal politik, vi träffar heltidspolitiker och hur det är att vara politiker. Det här är vår medlemsutbildning steg ett (av tre).

Höstens träffar är tisdag 10/9, onsdag 18/9, torsdag 26/9 och måndag 21/10. Kontakta magnus224@gmail.com för att höra mer eller anmäla dig till utbildningarna.

Diskussionscirkel om feminism 10/9

Vår systerorganisation ABF arrangerar en diskussionscirkel om feminism. Kom och diskutera vilka strukturer som finns i samhället. Vad är egentligen feminism? Är det viktigt för alla? Cirkeln är kostnadsfri och hålls vid fem tillfällen. Anmälan görs till info.vasternorrland@abf.se eller tel: 060-64 10 66

Plats: ABF, Östra Långgatan 17, Sundsvall, våning 3

Tid: Fem tillfällen med start 10 september kl18-20.15

Litteraturcirkel – marknadens tyranni 12/9

Vår systerorganisation ABF arrangerar en studiecirkel med diskussion om boken “Marknadens tyranni – och hur vi kan rädda demokratin” av Björn Elmbrant. I boken  dokumenteras och diskuteras nyliberalismen och den dominans som det nyliberala tankesättet har haft i vår tid. Kom och diskutera växande klassklyftor, skatteparadis och tynande välfärdssektor. Cirkeln är gratis men kostnad för boken tillkommer. Anmälan görs till ino.vasternorrland@abf.se eller telefonnummer 060-64 10 66.

Plats: ABF, Östra Långgatan 17, Sundsvall, våning 3

Tid: Fem träffar med start den 12 september 18-20

Representantskap 23/9

Mer information kommer.

Styrelseutbildning för s-föreningar 6/10

Vill din s-förening vässa ert styrelsearbete? På den här utbildningen får ni verktygen för att kunna genomföra ännu bättre föreningsverksamhet i framtiden. Under dagen tar vi upp mötesformer för att involvera fler, diskuterar organisationskulturer, analyserar nuläget och lägger upp gemensamma spelregler och planer för att nå dit ni vill. Utbildningen bygger på att ni jobbar som en grupp och ni kommer att ha mest nytta av utbildningen om så många som möjligt från styrelsen medverkar.

När och var?

Utbildningen hålls vid två olika tillfällen; h söndagen den 6 oktober och söndagen den 22 mars 2020. Välj det datum som bäst för er styrelse. Utbildningen pågår från morgon till eftermiddag och hålls i centrala Sundsvall. Exakt plats meddelas senare.

Vill ni vara med? Anmäl er till arianne.sundman@sundsvall.se

Representantskap 28/11

Mer information kommer.

Styrelseutbildning för s-föreningar 22/3

När och var?

Utbildningen hålls den 6 oktober 2019 och 22 mars 2020. Välj det datum som bäst för er styrelse. Utbildningen pågår från morgon till eftermiddag och hålls i centrala Sundsvall. Exakt plats meddelas senare.

Vill ni vara med? Anmäl er till arianne.sundman@sundsvall.se