2/3: Temakväll om energipolitik

Här kan du se sådant som är på gång för medlemmar.

Socialdemokraterna i Sundsvall bjuder in till temamöte och samtal om hur vi kan utveckla Sundsvall på ett hållbart vis. Den elintensiva industrin har under lång tid varit viktig för jobben i Sundsvall. Klimatomställningen med mer förnybar energi ger Sundsvall möjlighet att utvecklas med fler hållbara jobb. Hur ska elbehovet tillgodoses framöver? Hur ska vi kunna möjliggöra en folkligt förankrad energi- och klimatomställning?

Kom och diskutera dessa frågor tillsammans med oss.

Medverkar gör:

Ingemar Nilssontidigare riksdagsledamot och ledamot i regeringens energikommission

Åsa Sjödenoppositionsråd i Sollefteå

Mats Bäcktidigare energi- och klimatstrateg vid Länsstyrelsen

Plats: EQ-House (Skönsberg) den 2 mars 2022

Tid: kl. 18.00

Föranmälan krävs. Anmäl ditt deltagande till: mats.j.back@gmail.com senast den 24 februari.

26/5 Ringkväll

Vi ringer medlemmar tillsammans som en del av partiets vårkampanj. Anmäl dig till mats.j.back@gmail.com senast den 11/5. Allt du behöver för att delta är:

• en dator/smartphone/ipad
  • En telefon

Alla som deltar får vara med i en utlottning av ett presentkort som man kan handla något i Stenstaden. Presentkortet 1:a pris 500:-, andra pris 250:-, det kommer att vara en dragning av pris vid varje ringkväll.

Tid: 18.00

Skicka din anmälan om deltagande till Mats Bäck mats.j.back@gmail.com senast dagen innan den kväll du kan delta. Mats skickar därefter Zoom-länk samt lista med namn och telefonnummer.

2/6 Ringkväll

• en dator/smartphone/ipad
  • En telefon

Tid: 18.00

3/7 Öppet möte om hemlöshet

Välkommen till ett digitalt öppet möte om hemlösheten i Sundsvall. Hur ser hemslösheten ut i Sundsvall och vad kan vi göra åt det? Jonas Väst, ordförande i individ och arbetsmarknadsnämnden i Sundsvall berättar kort om den hemlöshet som finns i Sundsvall och hur kommunen jobbar för att minska hemlösheten. Därefter diskuterar vi tillsammans hur vi ser på hemlösheten, dess orsaker och olika lösningar. Varmt välkommen!

Tid: 3 juni kl.18-19.30. Länk till mötet är https://socialdemokraterna.zoom.us/j/89558367904
Lösenordet får du genom att anmäla dig till arianne.sundman@sundsvall.se

8/7 Öppet möte om vaccinering och pandemin i vården

Välkommen på ett öppet samtal med vice ordförande i regionstyrelsen Sara Nylund, om pandemin och vaccinationerna påverkar vården och arbetet i Region Västernorrland. Hur går vaccineringen? Vilka utmaningar finns? Hur påverkar pandemin den löpande vården idag? Och vad kan vi förvänta oss i framtiden i Region Västernorrland? Ställ alla dina frågor och delta i vårt öppna samtal om regionen, vården, pandemin och vaccineringarna.

Tid: 8 juni, 18.00-19.30
Delta via länk på Zoom:  https://socialdemokraterna.zoom.us/j/82629360737
Lösenordet får du genom att anmäla dig till arianne.sundman@sundsvall.se .

18/10 Representantskap

Mer information kommer.

3-7/11 Nationell partikongress

Sveriges socialdemokratiska arbetarepartis 41:e ordinarie partikongress hålls torsdag till söndag, 3-7 november 2021, på Svenska mässan i Göteborg. När kongressen genomförs är det tio månader kvar till de allmänna valen. Kongressen blir en viktig samling, där vi får möjlighet att komma samman och ladda inför kommande valrörelse.

Mer information kommer.