På gång

Här kan du se sådant som är på gång för medlemmar.

Utbildning nya medlemmar 20 februari

Tredje träffen i “4xsossepolitik”, vår medlemsutbildning steg 1. Lär dig mer om Socialdemokratisk ideologi. Du kan medverka även om du inte deltagit på de två första träffarna. Kontakta i sådana fall Magnus Haak på  070-564 80 60 eller magnus224@gmail.com

Tid: 18.00-20.00

Plats: Socialdemokraternas expedition, Östra Långgatan 17, 3 tr (gaveln mot filmstaden)

Utbildning nya medlemmar 25 februari

Fjärde träffen i “4xsossepolitik”, vår medlemsutbildning steg 1.  Hur ser vår politik ut på riksplanet? Vilka frågor är viktiga i framtiden? Riksdagsledamot Malin Larsson medverkar och berättar hur arbetet med att bedriva socialdemokratisk politik i riksdagen går till och vad som händer i partiet på riksnivå. Du kan medverka även om du inte deltagit på de två första träffarna. Kontakta i sådana fall Magnus Haak på  070-564 80 60 eller magnus224@gmail.com

Tid: 18.00-20.00

Årsmöte 2 mars

Valanalysen av höstens val presenteras och kongressombuden till årets partikongress arrangerar två seminarium om partiets framtida politiska partipgrogram. På årsmötet summerar vi även året som gått och lägger upp planer för året som kommer. Mötet är öppet för alla. Välkomna!

Tid: 10-15

Plats: Scandic Nord

Partikongress 22-24 mars

Den 22–24 mars 2019 håller Socialdemokraterna sin 40:e ordinarie partikongress på Conventum i Örebro. Kongressen kommer i huvudsak att behandla två större teman: Kunskap för framtiden – trygghet för fler och konkurrenskraft för Sverige samt Organisatoriskt reformprogram – som handlar om partiet som organisation.

Ombudsträff inför distriktskongress 2 april

Här träffas alla valda ombud till distriktskongressen för att tillsammans förbereda oss inför helgens kongress och handlingar.

Distriktskongress 6 april

Mer information kommer.

Plats: Härnösand

Första maj

Vi firar 1 maj tillsammans på flera platser runtom i kommunen. Mer information kommer.

Valrörelse inför EU-valet 1-26/5

Alla behövs! Bli valarbetare inför EU-valet den 26 maj. Ta kontakt med camilla.anglemark@socialdemokraterna.se om du kan tänka dig att göra en insats, liten som stor. Vi kan säkert hitta något som passar dig.