På gång

Här kan du se sådant som är på gång för medlemmar.

Medlemsutbildning del 1 och 2, 23-24/11

Anmäl dig till medlemsutbildning steg 1 eller 2 som båda arrangeras på Hola Folkhögskola utanför Kramfors dessa datum. Tid: 10.00 23/11 till 15.30 24/11. Logi, kost och resekostnader är gratis för dig som medlem. Anmäl dig senast 8 november till https://response.questback.com/socialdemokraterna/medlutbnov19 .

Sista nomineringsdag till distriktskongress 1/12

Sista nomineringsdag av ombud till distriktskongressen 2020. Skickas till sap.sundsvall@socdem.se

Samtalscafé om HBTQ+  3/12

Vilka utmaningar möter HBTQ personer i vardagen? Och hur kan vi som parti bli bättre på att både driva en inkluderande politik och bli en mer inkluderande organisation? Rebecca Lampinen, partivän och ungdomshandledare, guidar oss igenom frågor som normer, maktskillnader och statistik. Vi diskuterar och reflekterar utan dagordning där du får alla möjligheter att tycka till och göra din röst hörd.

Tid:  18.30 3 december

Plats: Charm, Storgatan 34, Sundsvall

Seminarium om USA-valet 18/2

Den 3 November 2020 avgörs presidentvalet i USA. Donald Trump har meddelat att han vill bli omvald. Bland de demokratiska kandidaterna är den före detta vice presidenten Joe Biden en av de populäraste. Bernie Sanders och Elizabeth Warren är andra toppkandidater inom demokraterna. På seminariet pratar vi om opinionen, medierna och politiken. Vilka kandidater är populärast? Vilka politiska frågor kommer påverka valet? Hur är medierapporteringen inför valet? Och vad kan vi förvänta oss av tiden som är kvar till valet?

Om Kajsa Falasca

Kajsa är universitetslektor på Mittuniversitetet och forskar om strategisk politisk kommunikation i det moderna medielandskapet. Kajsa har noga bevakat politiken och kampanjarbetet i USA. Under förra valet i USA anlitades hon flitigt som expertkommentator i Sverige. Hon deltog hon bland annat som expert på P1 och på TV4 nyheternas livesändning om valet.

Tid: 18.00

Plats: Mer information kommer

Styrelseutbildning för S-föreningar 26/4

Vill din s-förening vässa ert arbete riktat till medlemmarna? På den här utbildningen får styrelsen tillsammans identifiera vilka områden ni ska prioritera det kommande året och göra planer för hur ni ska nå dit. Under dagen diskuterar vi s-föreningens huvuduppdrag, vi delar vi med oss av goda exempel från olika s-föreningar och  hur vi kan engagera fler medlemmar. Utbildningen bygger på att ni jobbar som en grupp och ni kommer att ha mest nytta av utbildningen om så många som möjligt från styrelsen medverkar.

När och var?

Utbildningen hålls den 26 april på ABF Västernorrland.  Utbildningen pågår ca 8.30- 15.00.

Vill ni vara med? Anmäl er till arianne.sundman@sundsvall.se