På gång

Här kan du se sådant som är på gång för medlemmar.

Samtalscafé om januariavtalet och budget 15 april

Januariavtal och vårändringsbudget – Så driver vi Socialdemokratiska frågor nationellt.

Efter den längsta regeringsbildningen i svensk historia fick vi tillslut en något ovanlig lösning: en Socialdemokratisk regering med överenskommelse som ger stöd över blockgränserna och som har att regera på en borgerlig budget. Vad innebär det här i praktiken? Vad har Socialdemokraterna för möjligheter att genomföra Socialdemokratisk politik de kommande åren? Vad innebär vårändringsbudgeten? Och hur stabilt är egentligen januariavtalet? Det och mycket mer kommer Ingemar Nilsson, riksdagsledamot och ledamot i finansutskottet, att prata om på dagens samtalscafé.

Kom förbi och fika, ställ frågor och diskutera politik tillsammans utan dagordning.

Tid: 15 april kl.18.30-20.30

Plats: Café Charm, Storgatan 34, Sundsvall.

Ingen anmälan behövs. Varmt välkomna!

Kickoff  EP-valet 25 april

Vad står på spel i EU-valet? Den 26 maj ska EUs medborgare bestämma sig för vilken framtid vi ska ha tillsammans. Mycket står på spel när högerextrema och konservativa vindar sveper över Europa. Petra Söderqvist som jobbar som politiskt sakkunnig på Europaparlamentet berättar om de stora politiska skillnaderna i Europaparlamentet. På träffen får du verktygen för att engagera dig i EU-valet, du får en introduktion till EU och får tillsammans med andra medlemmar diskutera EUs framtid. Du får med dig fakta och argument som gör att du lättare kan ta diskussionen och uppmuntra fler att rösta rätt i EU-valet. Efter träffen vill vi att du ska känna dig redo att ge dig ut och valarbeta för ett bättre Europa.

Tid: 18-20.30. Mackor serveras från 17.30

Plats: EQ House, Skönsberg

Alla medlemmar är välkomna! För frågor kontakta sophia.beyer@sundsvall.se. 070-2463098

Plakatskrivarkväll 25 april

Välkomna på plakatskrivarkväll för Sundsvalls S-förening! Vi träffas på Arbetarekommunen för att skriva plakat inför första maj. Föreningen bjuder på pizza!

Plats: Östra Långgatan 17, 3 trappor.

Tid: 17.30

Första maj

Socialdemokraterna i Sundsvall tillsammans med LO firar som alltid arbetarrörelsens högtidsdag 1:a maj. Vi firar 1 maj tillsammans på flera platser runtom i kommunen. Mer information om lokala firanden i Matfors, Stöde, Njurunda, Skönsmon, Nacksta och Skönsberg hittar du här.

Hålltider i centrala Sundsvall:

13.00 Samling vid Folkets Hus (avenyparken, Esplanaden)

Här bjuds på aktiviteter/fiskdamm och musik. Vi bjuder på korv med bröd.

14.30 Uppställning i demonstrationståget.

14.45  Avmarsch.

Vi går Esplanaden ner mot Stora Torget.

15.00 Tal på Stora Torget.

Huvudtalare i år är näringsminister Ibrahim Baylan.

16.15 After Train.

Vi träffas efteråt för att äta och umgås. Mat finns att köpa till det rabatterade priset 69kr/person. Plats: Q-bar (Restaurangen i bottenvåningen på Quality Hotel).

Socialdemokraterna i Sundsvall tillsammans med LO firar som alltid arbetarrörelsens högtidsdag 1:a maj. Huvudtalare i år är näringsminister Ibrahim Baylan.

Valrörelse inför EU-valet 1-26/5

Alla behövs! Bli valarbetare inför EU-valet den 26 maj. Ta kontakt med mathias.hansson@me.com om du kan tänka dig att göra en insats, liten som stor. Vi kan säkert hitta något som passar dig.