Det feministiska löftet

Vill du diskutera och lära dig mer om feminism? Gå med i vår digitala bokcirkel. Vi läser boken “det feministiska löftet” och samtalar om feminism i samhället.

Vi har sett feminismen ta plats i svensk utrikespolitik, men hur skulle det se ut om den fick ta mer plats även i andra frågor? I varje kapitel djupdyker elva tongivande debattörer i lika många olika politikområden för att testa just detta. Här diskuteras också hur arbetarrörelsens jämställdhetsvisioner kan förverkligas. Varje kapitel avslutas med diskussionsfrågor. Boken ges ut av ABF och LO. Skribenterna i boken är bland annat Margot Wallström, Jytte Guteland, Tapio Salonen, Johanna Rickne med flera.

Vi håller fyra träffar och den första träffen blir den 13 december, men det finns möjlighet att hoppa in under pågående cirkel. Bokcirkeln sker i Zoom. Anmälan görs till johan.horting@gmail.com. Ange namn, personnummer, adress och mejladress.
Boken kan beställas som PDF här https://webbutik.abf.se/product/nyheter/0/0/det_feministiska_loftet